SITE FOTO'S INFORMATION BRIJBEK LINKS CONTACT
Choose your language:      nederlands   deutsch   English   Francais nieuws agenda activiteiten

Archief:

2019
  • Interessante expositie nu in Nij Marië
  • Oud-Workum gaat herleven
  • Kettingbrege omstreeks 1910
  • Paardrijles
  • Een nieuwe expositie
    >> meer

    2018
  • Fyftich jier lyn
  • Voetbalcafé een succes
  • Nieuwjaarsconcert Crescendo
  • Bibliotheek
  • Tarief liggelden aangepast
    >> meer

    2017
  • Rebus
  • 21 december 1967
  • Beoogd college
  • Duurzaamheid
  • Kunstbezit Súdwest-Fryslân
    >> meer

    2016
  • Life is Beautiful
  • Fyftich jier lyn
  • Wat sille we no beleve?!!
  • 3 januari Nieuwjaarsborrel Workum
  • Workum van Vroeger en Nu
    >> meer

    2015
  • Carbidschieten op de Stedspolle
  • Fiiftich jier lyn
  • Workum van Vroeger en Nu
  • Kwart miljoen voor Culturele Hoofdstad
  • Album Cor Hunia
    >> meer

    2014
  • Carbid schieten
  • Extra raadsvergadering over lijnopstel
  • Een gezond 2015
  • ‘Nieuwe woorden bij een oud verhaal’
  • Album Cor Hunia
    >> meer

    2013
  • Album Cor Hunia
  • Ernst Langhout en Johan Keus gast op n
  • Opbrengst Serious Request in Workum
  • Nieuwjaarsgroet
  • Workum van Vroeger en Nu
    >> meer

    2012
  • Rock en loll
  • Carbid schieten
  • Veel strijd bij het Ypie van der Werf
  • Loopgroep Workum zoekt trainer!
  • Workumse kunstenaars in Galerie De Ver
    >> meer

    2011
  • Rock en loll 2012
  • Een nieuwe Brijbek
  • Kerstnachtdienst
  • Skil en Nonnestrjitte
  • Brandweer rukt uit voor schoorsteenbra
    >> meer

    2010
  • Rock en Loll 2010
  • Vereniging van de maand
  • workum.nl agendabureau van Workum
  • Ypie van der Werf toernooi
  • Rock en Loll in voorbereiding
    >> meer

    2009
  • Rock en/of Loll
  • Wie maakt de mooiste winterfoto van Wo
  • Album Willem Twijnstra 13c en 14a
  • Nij Marienacker
  • Album Willem Twijnstra
    >> meer

    2008
  • Informatiebijeenkomst en condoleancere
  • Bijeenkomst in Workum druk bezocht
  • Vogelshow
  • FISKKOPPEN
  • Gasexplosie Buterikkers
    >> meer

    2007
  • Slotavond Workum 1100
  • Slot Workum 1100
  • Opening HIP
  • WINTER IN ZWEMBAD DE ROLPEAL
  • Slotavond Workum 1100 jaar
    >> meer

    2006
  • Workum 3-ers weer actief tijdens Rock
  • Soal by Warkum moat útbaggere
  • Mjorette en twirlvereniging Twisters u
  • Lintje voor Willem IJntema
  • Restauratiesubsidie voor spinnekop mol
    >> meer

  • 01 - 06 - 2019 - Snellere afhandeling klachten in Súdwest-Fryslân

    Ruim 95 procent van de klachten van haar inwoners deed Súdwest-Fryslân vorig jaar af binnen de wettelijke termijn van tien weken. Dat is een verbetering ten opzichte van 2017, toen ruim 91 procent op tijd kon worden behandeld. 

    Het gros van de klachten kon vorig jaar al binnen drie weken worden afgerond: bijna 70 procent. Ook dat is sneller dan een jaar eerder, toen 56 procent van de klachten binnen drie weken kon worden afgedaan. 

    Het aantal klachten nam vorig jaar wel toe: 189 tegen 158 in 2017. Voor de toename is geen duidelijke oorzaak. De meeste klachten (70 keer) vielen in de categorie ‘bejegening’: inwoners vonden het optreden van een ambtenaar onbehoorlijk, beledigend of onredelijk. Andere klachten gingen over het niet of onjuist geven van informatie door ambtenaren of website (28 keer) of het niet in actie komen na een brief of melding (27 keer).

    Snellere behandeling van klachten betekent niet dat alle klagers tevreden gesteld konden worden. Inwoners kunnen in dat geval aankloppen bij de Nationale Ombudsman. Dat gebeurde vorig jaar 28 keer. De Nationale Ombudsman kon alle 28 klachten naar tevredenheid afhandelen. In geen van deze gevallen had de gemeente onjuist gehandeld, aldus de Ombudsman. 

    “Jaarlijks hebben we ruim 250.000 klantcontacten”, zegt burgemeester Jannewietske de Vries. “Van rechtstreeks, via de telefoon, aan de balie in het gemeentehuis, op een van de milieustraten of met onze mensen van de buitendienst. Tot e-mails en brieven. We doen ons best om de vragen tijdig, correct en naar tevredenheid te beantwoorden, maar dat lukt dus helaas niet altijd.”

    Dat Súdwest-Fryslân serieus werk maakt van klachtbehandeling blijkt niet alleen uit de snelheid, maar ook uit verdubbeling van de bezetting per 2019: van 24 naar 48 uur per week. Door deze uitbreiding kunnen de klachtbehandelaars zich ook bezighouden met onderzoek of de gemeentelijke organisatie van klachten leert. De Vries: “Het krijgen van een klacht mag dan als vervelend worden ervaren, tegelijkertijd moeten we er ook ons voordeel mee doen hoe we de dienstverlening kunnen verbeteren.”



    << Terug
    Touristinfo

    Touwspecialist    WJH Yachtservice    
    Makelaardij P.J. de Jong    Natuurvol Tuinen / Arjan Jenema    
    De Jong Workum Financieel Advies    Bouma kraanverhuur    
    Fasion by Fre    Op de hoek van de stal    
    link naar groenbloem    Glashandel Sneek    
    Thijs van der Meer Slagerij    NEDCAD    
    Jopie Huisman Museum